תפריט

רעיונות לסטארט אפ ומה הקשר לרישום פטנטים

מדוע גם אתכם צריך לעניין רישום פטנטים הייטק?

רעיונות לסטארט אפ

כאומה של סטארט אפ, שאינה שוקטת על השמרים, חשוב לדעת את חשיבות העבודה הנכונה על אמצאות רעיונות לסטארט אפ, שעולים במוחנו כל הזמן. עבודה נכונה חשובה לכם כממציאים וגם למי שצריך ליהנות מהאמצאה. הרעיון לסטארט אפ צריך להיות מוגש בדרך נכונה וחוקית מבלי לרמוס זכויות של אחרים אך גם להבטיח שיהיה ברור, שאתם הגיתם את הרעיון לסטארטאפ.

כל מה שנחוץ לעשות לאחר מכן הוא לעקוב אחרי שלבי העבודה הנכונה כדי להפיק את המיטב מהאמצאה שלכם, שנועדה בוודאי לפתור בעיה כלשהי שיש לאנשים רבים. אם אתם מתכוונים להקדיש את עצמכם לפיתוח סטארט אפ עליכם לעבוד נכון ולהגן על עצמכם ועל הרעיון שלכם ברישום פטנט, אם אפשר, ובכל מקרה להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים בקניין רוחני לרבות, בזכויות יוצרים.

הקמת סטארטאפ – שלב המחקר והפיתוח מחייב סודיות

בשלב הראשוני של הקמת הסטארט אפ, אתם בוודאי יודעים מהי הבעיה שעליה אתם עונים, ולכן יש להיות ברורים מאוד כבר משלב זה מהו הפתרון שלכם וכיצד הוא מחדש משהו שלא היה ידוע לכם. בתחום הסטארט אפ התעשייתי והטכנולוגי יש בוודאי לא מעט אנשים שחושבים על זה כמוכם ולכן השלב הכי חשוב כעת הוא לבדוק מהו הייחוד של הרעיון שלכם ולהתחיל להגן עליו. יש לנסח אותו ולעבוד עליו רק עם אנשים ומפתחים שברור לכם שיהיו חלק מתהליך הפיתוח והעבודה עליו, ובשלב זה חובה לנסח הסכמים וחוזי סודיות נוקשים.

מלאו פרטיכם מטה ונציגנו ישמחו לענות לכם על כל שאלה שתצוץ

    רעיונות לסטארטאפ? חלקו נכון את השותפות העסקית שלכם

    המריבות בין שותפים לסטארט אפ עלולות לקרוע לגזרים את התקווה שלכם להגיע למצב של חברה שיכולה לעשות אקזיט כלשהו בסוף שלב הפיתוח ולכן יש להתייעץ כבר בשלבים הראשונים עם יועצים עסקיים ומשרדי עורכי דין בתחום הקניין הרוחני כדי לנסח הסכמי שותפות וסודיות. מחקר השוק וההיתכנות הכלכלית מחייב גם בדיקות הנדסיות או מדעיות או טכנולוגיות, בהתאם לתחום שממנו לקוחה האמצאה.

    רעיונות לסטארט אפ

    לא להזניח את התכנית העסקית ואת גיוס ההון

    בסופו של דבר, סטארט אפ פירושו כסף – כסף לרישום הפטנט והאמצאה, כסף לאנשי המקצוע שמלווים אתכם, כסף להליכי הפיתוח, כסף לייצור הראשוני של הדגמים הראשונים, של הניסויים ושל המעבדות ושל המפעלים שייצרו לכם את המוצרים וכסף גם למחיה בזמן העבודה על הסטארט אפ.

    את גיוס ההון הראשוני תוכלו לעשות לבד או עם הלוואות, אבל גם זה וגם שלב גיוס המשקיעים לכל אחד משלבי הפיתוח של הרעיון שלכם מחייב חלוקת משאבים נכונה וחלוקת המטלות והעול הכספי בין השותפים. גם כאן נחוץ הסכם מסודר ומחייב חוקית כדי לא להישאר עם החובות וכדי להשקיע נכון את הכספים שלכם במימוש רעיונות לסטארטאפ. הכסף נחוץ גם למסלול הארוך של הפיתוח וכתיבת התכניות, תשלומים לצוותי האנשים שתשכרו כדי לעבוד אתכם, גם כאשר אינם חלק מהצוות הראשוני שהוא בעל זכויות הקניין. משום כך עליכם גם להחליט בשלב זה על תגמול של אותם אנשים ועד כמה הם יהיו חלק ממייסדי החברה או מעובדיה.

    הליך רישום הסטארטאפ כפטנט אצל רשם הפטנטים

    לאחר שעבדתם על הרעיון לסטארט אפ, פיתחתם אותו, ברור לכם מי מכם בעל זכויות הקניין הרוחני, איך הוא נראה לאחר תקופה שבה עבדתם עליו ופיתחתם את המודלים הראשונים ואת התוכנות הגולמיות כדי להציג לעורך הפטנטים ולמשרד הפטנטים, הגיע הזמן להכניס את אנשי המקצוע בתחום הפטנטים לעניינים כדי להתחיל לנסח ולערוך את האמצאה לקראת רישומה במשרד הפטנטים. זהו הליך ממושך שמחייב להיעזר בעורך פטנטים שמצוי בתחום זה ויודע להפוך את האמצאה מרעיון גולמי לאמצאה שראויה להירשם כפטנט.

    חשיבות הגשת הפטנט ערוך נכון

    כל ניסוח לא נכון או מסמכים חסרים שלא יגישו את השרטטים, התרשימים והניסוח הנכון של עיקר האמצאה, עלולים לגרום לכך שזה לא יאושר כפטנט. מרגע שמשרד הפטנטים מאשר את תוכן הבקשה לקיבול כפטנט, הבקשה מתפרסמת להתנגדויות הציבור. המתנגדים יעשו כל מאמץ לגלות ליקויים ו"חורים" בבקשה, כדי למנוע את רישום האמצאה כפטנט.

    לכן ברור מדוע חובה לנסח את הבקשה בדרך מקצועית כדי להקשות על המתנגדים להפילה. בהמשך הדרך תתבקשו לרשום את הבקשה גם במדינות מחוץ לישראל וחשוב שהבקשה תוגש בכל מדינה שבה נראה לכם רלוונטי לעשות זאת לאור התכניות העסקיות שלכם. אישור הפטנט יארך כמה שנים ובינתיים תוכלו להמשיך לעבוד עליו ולפתח אותו בעזרת אנשי המקצוע שלכם בכפוף להסכמי סודיות חיוניים.

    dan
    Latest posts by dan (see all)